Barack Obama brugte det som sin hemmelige konkurrencefordel til at vinde to valg. David Cameron brugte det til at revolutionere den måde, vi regerer lande på.
Virksomheder som Google, Amazon og Novo Nordisk bruger det til at skabe innovation, øge compliance, forbedre arbejdsmiljøet og sælge flere produkter – mange flere. Og succesfulde ledergrupper i C20-indekset er begyndt at bruge det som deres foretrukne strategiske greb, når uklare begreber som agilitet og forandringsparathed skal ud og leve i hverdagens knivskarpe konkurrence.
Men hvilken indsigt er det, at alle disse mennesker fået?
Det er indsigten, at mennesker i den virkelige verden ikke opfører sig som de mennesker, vi bygger vores strategier til. Og denne misforståelsen betyder, at vi kommer til at modarbejde menneskers biologi, når vi tror på, at gode argumenter, brændende platforme, klassisk change management, pjecer, kampagner og fællesmøder kommer til at rykke noget. For det gør det ikke længere.
Vi er kommet langt med disse discipliner. Men de får os ikke til næste plateau. Det er indsigten. Og muligheden for at gøre noget ved det hedder adfærdsdesign. Adfærdsdesign er en evidensbaseret tilgang til at ændre adfærd, og den er en kærkommen og konkret håndsrækning til de mange ledere og medarbejdere, som hver dag sulter efter alternativer til de gængse virkemidler. Fordi de ikke er tilfredse med deres resultater, eller fordi de er presset til at gøre mere med det halve.
’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ omsætter de sidste 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i 4 trin, du skal bruge, hvis du vil udnytte den konkurrencefordel, som du stirrer på lige nu.
Men sæt dig godt til rette. For at indkredse svaret på, hvordan du får brugt denne konkrete metode i din egen organisation, skal du vidt omkring. Du skal præsenteres for Joe and the Juices famøse omsætningsknap, du skal lære, hvordan mennesker bogstavelig talt beregner risiko som omvandrende kalkuner, hvorfor en guitarkasse er verdens bedste scoretrick, hvorfor Prince aldrig nåede at få lavet et testamente og så skal du også runde Justin Biebers beviselige effekt på den gennemsnitlige amerikaners kolesteroltal.
Hent første kapitel gratis (67 sider) ved at tilmelde din mail.
Hvis du arbejder med adfærd og forandringer, så får du en konkurrencefordel i dag.
I ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ omsætter Morten Münster 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin – så du kan bruge adfærdsdesign til at skabe forandringer.